SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

free counter

email : rozanz76@tm.net.my

BATU SUMPAH PERINGATAN MENGIKUT PERLAMBAGAAN.




Batu sumpah yang terletak di depan bangunan pejabat Daerah Keningau. Ramai penduduk tempatan juga tidak tahu akan kewujudan batu sumpah ini... Ada kawan cakap memang rugi apabila tempat atau batu bersejarah seperti ini tidak dilawati atau tidak diketahui oleh orang-orang Sabah...

Apapun saya sendiri tidak tahu akan kewujudannya malah kalau bukan secara kebetulan saya juga tida tahu akan kewujudannya, pemimpin kita juga saya percaya ada yg sudah lupa akan janji ikrar ini yg mana tanah2 dalam negeri Sabah adalah hak Kerajaan Sabah dan seharusnya menjadi milik rakyat Sabah, bukannya menjadi hak orang2 luar yang merampas hak2 pemilikan tanah orang2 Sabah.

Disebalik kesetiaan rakyat Sabah kepada kerajaan Malaysia seharusnya 3 perkara yg tertulis di batu sumpah itu seharusnya menjadi pertimbangan kerajaan pusat sebagai imbalan kepada kesetian rakyat Sabah selama ini. Apapun semoga apa yg di janjikan kerajaan sebagai 1Malaysia "rakyat di dahulukan, pencapayan di utamakan" tidak akan tersasar dari objektif yg asal dan mengambil kira apapun yg seharusnya menjadi hak rakyat Sabah.



"Sabah untuk Rakyat Sabah"


.

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent