SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

email : rozanz76@tm.net.my

PISANG GORENG PANAS DAN MEMANASKAN....!!

Anwar vs Najib siapa jadi PM?


Semenjak pilihanraya umum tahun lalu, rakyat Malaysia tidak sunyi daripada pergolakan politik yang menyaksikan Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat sentiasa bertempur. Pada ketika ini kita masih tertumpu kepada senario politik yg berlaku di perak yg bagi kebanyakan orang bole la dikatakan sebagai pertarungan antara Anwar vs Najib. Anwar baru2 ini didesak oleh Karpal meletak jawatan dari menjadi ketua PR kerana mempromosikan budaya lompat parti ketika Anwar masih bersama Umno dan BN hingga sekarang dan mencetuskan masalah dalam gabungan tersebut serta kes liwat beliau.

Najib pula selain 2 isu terbaru, tentang penculikan 2 adun perak dan kes rasuah Jamaluddin dan Mohd Osman sedang menghadapai pertuduhan yang akan mula dibicarakan pada 10 Febuari ini. Menurut dakwaan pemimpin PKR, jika mereka menyertai Umno, dakwaan kes rasuah tersebut akan digugurkan. terlalu banyak perkara yang perlu diselesaikan oleh beliau. Selain menjawab pertuduhan-pertuduhan berat yang dilemparkan terhadap dirinya, persepsi umum masih lagi belum dapat dipulihkan mengenai penglibatan dirinya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, walau beliau sering menafikannya.

Dalam pertempuran hebat dan yang belum pernah berhenti semenjak tsunami politik 8 Mac, Malaysia berada di persimpangan: Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat? Sama ada Najib Razak atau Anwar Ibrahim?

9 comments:

  1. KaniL said...
     

    Salam kawanku..he..hee

    Sya sedang tinggu Manchester United vs West Ham ba nie tapi bila tengok entri 'Pisang Goreng Panas' kau nie...tergerak hati komen sikit.

    Rasanya kemenangan BN di Perak skg ni pada saya hanya menyerlahkan lagi taktik kotor mereka di mata rakyat malaysia. Ini mungkin menyebabkan kepercayaan kebanyakan orang mula terhakis terhadap cara dan kepimpinan DS Najib dan barisan kepimpinannya. Ramai yang cakap biarlah PR kalah kali ini sebab akan datang PR kemungkinan besar akan menang ’Perang Besar’ pilihan raya akan datang.


    p/s Link ini mungkin boleh membuka sedikit minda kita.

    http://www.kerajaanrakyat.com
    http://bloggersnetworkmalaysia.com/

    Segalanya macam logik sahaja. Kiita tunggu la penangan DUN Pensiangan...

  2. Srixon said...
     

    saya sokong kalau anwar yang jadi PM, hidup PKR!

  3. Rozan M said...
     

    Saya kedua2nya saya tida sokong.. saya tunggu dan lihat klu bole yg dua ni jangan la.. tapi klu di KM saya sokong orang Kimaragang..

  4. Junid Bin Gunsalam said...
     

    zan,
    sy tengok anwar pun tidak boleh diharap juga. asyik2 mau ingin mencapai agendanya untuk mau jadi PM

  5. Srixon said...
     

    sepa lah yang ko harap nie Junid? Najib Razak @ Najis Rojak kah ? jgn haraplah! BN - Barisan Najis dan AMUNO -:)

  6. Ajan 80 said...
     

    kita ada pilihan lain ba selain dari 2 org tu, Muhyiddin bole buat kerja lagi.. yg 2 tu telampau ketara ba kerja tida baik dia org belu jadi PM pun suda tau...

  7. Rozan M said...
     

    ya ba Nid yg lama klu tida ok mesti mau tukar, tapi yg baru kalu tida ok buat apa jadi mungkin ada bagusnya jika kerajaan buat pembaharuan PM biar rakyat yg pilih...!! untung2 rakyat Sabah jadi PM... ha ha ha.. mimpi pula saya..

  8. KiLaU PoDoS said...
     

    apa cara mau HALAU itu UMNO di bumai Sabah yang tercinta ini?

  9. Rozan M said...
     

    pada saya la semuanya bermula dari kita, jika kita semua menolaknya maka tiada masalah tapi biasa la org2 dan kawan2 kita yg berkepentingan terutamanya mana mau.. kilau podos kau pun tau ba tu apa mau dibuat nanti kan(pemilihan akan datang).. ha ha ha..

Post a Comment