SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

email : rozanz76@tm.net.my

JAMBATAN GORONTUNG

LAGU TERBARU YG BELUM ADA DI PASARAN.


Awasi darah oh borita purujik jambatan gantung
Sid kampung Gorontung ngah nadarakan doh manganu untung
Aku ela’an tu kinukuro dia’aloh mengitung
Notobirik it jambatang gantung sabat poh doh kotobung

Ih ketua wanita oh sanganu ih bos tokou ot pinalandu
Kuroyon kah purujik doh somok 200 ribu menguntung doh saparu
Inonoh diko’oh asoh tatantu, orongou ku ih bos mad ko orualan tulu
Amuh ku ela’an banar koh amu mad ko nokotulud noh 80 ribu

Ogumu torongou ku oh sorita tu salah kabarasan dit tanah
titinantu noh doh manga’gama ngah kakal poh doh mabah
omuh ela’an banar koh amu ih KW pinosoliwan korita baru ka gimah
bang banar inoh sorita patut noh ih jamabatan nabah






Senang lah hati kontraktor itu dapat sudah dapat separuh dah tarik kereta baru..?
Tapi yang kesian bos aku dengar-dengar macam belanja 80 ribu..
Mungkin fikiran pun sudah buntu tapi itu cuma angapanku
Bila jambatan sudah sekali roboh, kali ini mau hampir runtuh

Kami tahu la macam-macam alasanmu
Bilang struktul tanah itu tida kukuh tapi kamipun rasa-rasa macam tahu
Sebab itu anchor besar macam jari hantu
Kasih lah besar sikit dengar-dengar pun peruntukan dekat-dekat 200 ribu
Jangan ingat hanya untung lebih dan dapat kereta baru

Ada orang cakap pasal projek itu
Sudah berhenti mau buat yang baru
Bukan kah itu kerja ????? tapi mungkin kamu la lebih tahu
Sebab yang untung itu kamu
Adui pandainya kalu gitu kenyang lagi la kamu..

Aku cakap lah lebih awal dulu.. kalu ada orang tida puas hati dan komen publish ini tida tentu

Bagus Kamu kasi masuk dulu kepala kamu didalam lubang itu supaya tapaknya lebih kukuh…. He he he..

catatan ringkas: senikata lagu diatas adalah dari petikan album kawan saya yang akan dirakamkan tidak lama lagi jika ada sponser, ianya tiada kaitan dengan sesiapa yang hidup atau yang dah mati atau yang rasa-rasa nak mati.

6 comments:

  1. TULUN KIMARAGANG said...
     

    kehoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..mamangkis oku poh..kada poh dika ambaya..asampin ko balaai diti mamaal dot lagu.

  2. NONG said...
     

    Salam Bro.Rozan,
    Terima kasih tu nakanu ko diti gambar.Ongoi okoi kembagu biano nga nedu no daalo tu powolion kabarasan.

    Secara peribadi saya pun memang ada dengar cerita tiu ini berkenaan kontraktor yang membina jambatan gantung itu tetapi sejauh mana kebenarannya biarlah TUHAN yang menentukan.
    Cuma saya secara sukarela merayu kepada pihak JPNS atau sesiapa yang berkenaan supaya membina jambatan ini di Kg.Gorontung ini untuk kemudahan penduduk di seberang sana.Takkan selamanya mereka menggunakan sungai yang begitu lebar untuk ke seberang.
    Apa yang saya perhatikan, ukuran jambatan gantung itu dalam semua aspek memang tidak betul. Dengan jarak lebih 200 meter itu mana mungkin jambatan gantung dengan rupa dan saiz sedemikian mampu menampung beban dengan anchor yang lebih kecil dari kabel.
    Apalah salahnya jika kontraktor mencontohi cara membina jambatan gantung di Kg.Timbang Batu sana yang jauh lebih tegap dan cukup selesa.Dengan peruntukan hampir RM200 ribu, jambatan gantung mana yang tidak siap?

    Kita fikirlah demi kepentingan rakyat.Jangan pentingkan diri sendiri saja.Rakyat Kota Marudu juga yang rugi kerana tidak dapat menikmati kemudahan dengan baik dan selesa.

    NOTA: walau kontraktor dari Parti mana pun, tolonglah telus dalam menjalankan tanggungjawab terhadap rakyat.Apa lagi jika para kontraktor adalah anak jati Kota Marudu sendiri.
    Sayangilah rakyat kita.Cintailah daerah kita yang dahagakan kemudahan.

    SALAM PERPADUAN.

  3. Rozan@Muralang76jr. said...
     

    hi. Tk mongodindot kito poh bai'noh..

  4. Rozan@Muralang76jr. said...
     

    salam Nong..
    yokunga antaman ku amuh diko'oh nasambot dit sodoi dirih.. jadi waroh it koruang kai'lo (sumber ku) minoh moros dot waroh pakai'yan doh ari 6 jadi terpaksa noh tinumurun oku dit ari 5, nasib tu nasambot diko'oh mimang ko waroh sumber2 dot momonsoi ya'aloh dot jambatan baru yoku nga waroh noh 3 tadau ni'lan ko it sorida diri nga osibuk oku waroh ot mokoyo oku komungkinan amu asampat jadi sms ku ih tuan Dr om ikau... apapun sama2 tokou borkongsi dot borita terkini la.. om torima kasi kuma'ah dih Bos ku (it p'nailo diti hal)

  5. NONG said...
     

    syukur no bo..emailan teka daraai dit gambar nanu-anu ku dit sodoi nga ai otuwong boyobo.Aso tokikito.
    Arapon nopo dot waro usaha mamaal kembagu dilo jambatan nga silo2 ad Kg.gorontung tu osian tongo tulun kampung aso tupakon ong mogoliud no. Tongo tanganak nga osusah bo mongoi sikul.Bahaya ilo bowang kanarom dilo dot waro ot kawasan2 tertentu aralom. Ong yoku no,aku kobulun.
    Ba, wowosion kie Bro. Misambat kito wagu koli ko siti.

  6. Rozan@Muralang76jr. said...
     

    arapon tokou nopo la.. om awawasi mantad dirih supaya amuh o runtuh.. tq.

Post a Comment