SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

free counter

email : rozanz76@tm.net.my

SIOU KOW KI'AWI TUH MIMANG DO'GON DOH SALAH.

Selepas mesyuarat kemajuan deklarasi Torongsoko yg berlansung di W.P Labuan selain dari mempublish gambar2 yg saya sempat ambil di Labuan lama betul saya tinggalkan sulap saya ini.. (rumputpun suda panjang, lalangpun sudah tinggi)… bukan kerana apa tetapi banyak betul kerja2 yg tertangguh selain dari jumpa2 kawan dan commitment lain.

melihat kepada komen2 dari kawan2 dan saudara2 maka terdorong pula saya meluahkan isi hati saya hari ini.. Ada saudara2 kita tanya kenapa buat di Labuan? Kenapa tidak di Tandek/Bandau? Kenapa tiada perempuan, lelaki semua? (ada sudah yg cadangkan c Nong patut terlibat sebab pandai buat kerja, tida apa Nong kau bagi phone number kau bila saya balik KM saya call kita jumpa di kedai kopi Ah Moi).

Apapun memang terlalu banyak yg perlu diperbaiki dgn apa yg telah berlangsung sesungguhnya kita hanya merancang dan apa yg kurang perlu kita perhalusi dan diperbaiki. saya memohon ribuan maaf atas apa yg telah berlaku kerana saya lah yg mengusulkan idea ini (buat meeting di Labuan) saya sendiri yg jumpa tuan pengerusi pada masa itu (good Friday Labuan tida cuti).

Dan sekembalinya saya di kk sempat juga saya bertanya kawan2 dan orang penting kita walaupun bukan semua (malah saya sendiri ada call kawan2 saudara2 di KM walaupun bukan semua dan bertanya pendapat mereka) bole la saya katakan 99% cakap setujuh hinggakan sampai saat2 akhirpun semua setujuh. Tetapi yg tidak bagusnya bila masa berlepas itu suda tiba adapula yg tida datang malah saya sendiri call ada yg tidak angkat phone pun yg beri alasan itu kita ok la bole kita terima tetapi yg tida menjawap itu susah saya mau cakap.

Apapun saya mengucapkan tahniah kepada saudara2 yg datang, mesyuarat kita “success” dan terima kasih juga kepada yg tidak dapat datang kerana kitapun faham akan commitment masing2 (apapun yg janji tapi tidak datang tu terima kasi juga dengan janji2 kamu itu dan saya minta maaf mungkin jemputan saya ini tidak cukup bagus lagipun siapa la saya..)

~keseluruhannya satu lagi kejayaan yg besar dari masyarakat Kimaragang walaupun nampak ada kurangnya namun pasti bole diperbaiki, sesuatu yg teguh, utuh dan gemilang akan tercapai bila ada permulaan dan kita nampak kelemahannya dan kita sama2 perbaiki.. “SYABAS KIMARAGANG”

8 comments:

  1. NONG said...
     

    Salam Rozan..
    Terlebih dahulu TAHNIAH dengan berjayanya kesinambungan Deklarasi Toronsoko di Labuan.
    Saya percaya Dusun Kimaragang akan lebih mantap lagi selepas ini.
    Cuma saya keliru la,siapa pula yang cadang nama saya?Aso telalaan ku yoku bo diti.
    Tidak semestinya kosuang dot ahli too om memainkan peranan nogi sebagai anak Dusun Kimaragang tu bagi yoku kie,tanggungjawab dan peranan itu tidak akan pernah berakhir selagi hayat dikandung badan..Dan jika diminta untuk bekerjasama,saya bila2 masa akan melaksanakan amanah sebaik mungkin.
    Tak perlulah canang nama saya dalam blog(Khas untuk kawan yang mencadangkan nama saya pada Saudara Rozan)..
    Bulan Jun ini pun saya akan terlibat dengan Penganjuran Acara Makan Malam dan Anugerah Pelajar Cemerlang Dusun Kimaragang atas perlawaan Prof.Dr.Jedol Dayou dan saya sangat berterima kasih atas perlawaan ini.
    Anytime Bro Rozan..sera2 ko muli siti nga pokianu nopo no hp ku sid di Cikgu Charles Kuminding.
    OK Bro..kada kosusah kie.Kami sedia membantu.Anytime ka urang puti bo..hahaha

  2. Rozan Zulkifle said...
     

    salam kembali saudaraku Nong..
    1. tida tau lah tu Nong siapa org tu sebab di email ja & yg ke-2 BOY (tida tau siapa tu).
    2. Apapun kalu tiada halangan masa tu saya balik juga time anugrah tu, tahun lepaspun saya ada datang.. apapun c u there.. sesuatu yg baik jika suda bermula harus di teruskan.. sintor noh om matog tokou.. ka di'rih

  3. Pia said...
     

    Akum Rozan, scara peribadi saya sokong Nong diserap masuk dalam ruang yang dimaksudkan.Tak kisahlah sipa pencadangnya sb Nong memang bagus bertenaga dan kretif. Menyentuh tentang keluhan Rozan mengenai 'pertemuan' susulan Deklarasi Toronsoko,pada saya orang kecil lagi kerdil memang ada rasionalnya dan sebagai salah satu unit masyarakat Kimaragang, cantiknya 'pertemuan' itu kerana mampu mewartakan pada dunia bahawa Kimaragang sudah semakin 'mampu'dan sudah tentu susana dan tempat sedemikian dapat menyuntikkan 'sesuatu yang lebih bermakna' dan kalau menjadi realiti maka jadilah kita'okolid om sumurut banar'. Cuma, alangkah lebih indah dengan ahli yang rata-rata terdiri daripada golongan cendikiawan menjadikan Tandek,Pitas atau Kota Marudu sebagai medannya? Rasionalnya ialah 'tempat jatuh lagikan dikenang....'. Maaf atas kelancangan bertamu pada kali pertama. Kotoluadan sogigisom.

  4. Rozan Zulkifle said...
     

    wl'kum salam Pia..
    memang indah (saudara) jika kita buat d tpt sendiri, ada masanya kita melakukan kesilapan dan tida baik jika d ulangi lagi (kadang2 tiada masalah kalau difikirkan positif lawatan sambil belajar lebih kurang)

    2. Dan yg lebih indahnya jika golongan cendikiawan, bijak-pandai Kimaragang tida kira d mana berada bersama mencari kesepakatan dan membelakangkan soal ideologi masing2.. apapun hari itu pasti akan tiba.. amin..

  5. Warga Tandek Kota Marudu said...
     

    Saya pun sokong Nong dilibatkan dalam Pertubuhan ini.
    Sayang ba kaliber2 yang ada dalam diri dia.Walaupun Nong bukan seorang graduan namun pada saya graduan atau tidak belum dapat menjamin komitmen seseorang itu. Deklarasi di Labuan pun tidak semua yang berjanji untuk datang ada menghadirkan diri bukan?
    Saya bukan ahli keluarga pada Nong tapi saya nampak cara kerja dan komitmen dia.Kalau Pegawai Daerah kan,sayang betul sama c Nong ni sebab komitmen dalam tugas yang diamanahkan.Masih muda lagi sudah nampak bakat kepimpinannya..Ada harapan ganti YB.Anita akan datang.
    (Mudah-mudahan).
    Semoga niat baik untuk mengekspos Kimaragang akan terus jadi kenyataan.

  6. Pia said...
     

    Pada saya tidak timbul silap sebenarnya jauh sekali menimbulkan perbezaan ideologi yang sebenarnya kalau pun iya perbezaan itu bila dapat dirangkum dalam satu kesepakatan akan mewujudkan hasil yang pastinya amat-amat besar. apa yang saya surat tidak sebanyak makna yang tersirat namun tk kerana respon itu memang indah. tk

  7. Rozan Zulkifle said...
     

    Warga Tandek Kota Marudu...??
    nampaknya si Nong juga la calon teratas setakat ini.. apapun banyak juga kawan2 cakap pasal c Nong ni.. sayapun undi dia juga la..

  8. Anonymous said...
     

    Kopiwosian Rozan..
    Apa kaitan kamu sama c Nong tu?
    Saya kenal dia tapi dia tidak kenal saya.Memang tidak silap lah kamu kalau kamu ambil c Nong jadi AJK kamu..Dia cukup komited. Cuma sayang dia tiada kerja ba. Kalau dia bekerja,saya percaya peluang dia akan lebih cerah..
    Ba..kirim salam sama c Nong

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent