SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

free counter

email : rozanz76@tm.net.my

ADUHAI TANDEK KU!!


macam kena Bom (tinggal tunggul ba).


Tandas Dewan Ni Bos Jangan Salah...!

Dewan Yang Dah Jadi Rumah Berhantu....!!


Rumput Tinggi Dari Bangunan.




Sampah...!! (Lori Sudah Kena Lelong Suda Ba)

26 comments:

  1. Anonymous said...
     

    sedih melihat keadaan kawasan pekan Tandek, tak kena jaga. Bilalah agaknya pihak-pihak yang berkaitan mengambil tindakan sewajarnya.

  2. Unknown said...
     

    bos...

    teda gambar ka tu kawasaan tamu...
    saya pun turut terharu tinggu ini kawasaan pekan ni....kadai kakak kau si oyong pun tutup juga ka....

    Kadai repair tv si osiong di belakang tu masih ada ka......

    MDKM kena buat sesuatu la...

  3. NONG said...
     

    Rozan..macam lamas saya tingu ini gambar2 yg ko post..baru sya berkira2 mau ambil gambar ini dewan dlm minggu ni sudah juga ko mabil dan post..TAHNIAH Rozan..
    YB Anita kalau buat program DUN Tandek selalu buat di Pekan Kota Marudu sedangkan Pekan Tandek ada dewan sendiri..Kenapa baitu!..susah sangatkah buat program di sini? Kalau alasan itu dewan buruk macam ada 'monsimong' tinggal, salah siapa itu?..
    Rozan..minta kebenaran supaya saya copy ini gambar mau post sana SAM. Boleh kah? TQ

  4. NONG said...
     

    Rozan..ini MDKM ni pun bikin PANAS juga. Mau tunggu muntah dulu itu tong sampah baru mau datang punggah.Itu pun nasib2 kalau cepat. Pernah satu kali sini SMK Kota Marudu punya smapah, mau macam sungot besar2 itu giuk baru dorang pigi punggah.Itu pun kena telefon. Osomok sudah ba ini SMKKM pun masih juga dorang lali.. Kalau musim cuti sekolah ah..sya cakap, sampai habis cuti sekolah baru itu sampah kena ambil.
    Tapi dewan pekan dorang minta sewa RM10 1 jam untuk main badminton..hisap darah betul..

  5. IsOn said...
     

    Aso tataraati tongo MDKM diti.

  6. PENYIRAM BENJIN said...
     

    tuan rumah..sia minta izin sama ko..sia mau copy ni gambar..banyak butul sia punya idea ni bila tingu ni gambar..bulih kah tuan

  7. Rozan Zulkifle said...
     

    Nong & Tulun Kimaragang ok ba tu bole di copy kita perlu berkongsi sesuatu jika membawa kebaikan kepada kita semua.. ok bole saja..

  8. Rozan Zulkifle said...
     

    macam yg kau tau susah juga bah dorang sana (bosku) kedai X bos kau tu macam tiada suda.. tapi tida pasti la pula hari tu jam 11 pagi saya disana kedai tutup suda keculai kedai billiard dan ada 3 kedai kecil baris tu..

  9. Rozan Zulkifle said...
     

    (KUDINGKING) beginila nasib kita sifu kulu ditanya jawapan mereka tida mendapat kerja sama semua pihak, lain la klu jawatan tu semua 'under' saya bila betul2 'under' dia adalagi jawapannya, mereka tida perihatin mau kedudukan rumah d orang depan tung sampah di gambar tu baru ada ada tindakan segera (lebih kurang itu situasinya)..

  10. Rozan Zulkifle said...
     

    Tuan dr.Ison ada saya telimpas d 'Acacia' kau hari tu tapi saya tida masuk.. lain kali kalu kau ada free kita pigi minum kopi k..

  11. Rozan Zulkifle said...
     

    betul tu nong, yb Dato Max terutamanya harus buat sekali sekala program d dewan Tandek dari dulu lagi supaya supaya dewan tu tida jadi macam sekarang..

  12. PENYIRAM BENJIN said...
     

    terima kasih sdr.rozan...susah bah kalu indada digital kamera ni..sia minta kasian sama kawan2 sija ni..bah..kalu sudi sila lah melawat di sulap buruk sia ah..

  13. Rozan Zulkifle said...
     

    Jangan ko begitu ba tuan.. kau ini ada2 saja.. ok klu saya dtg KM apa macam saya call kau bagi la ba no Hp ka..

  14. Raja Mogudan said...
     

    bungkus itu taik sapi dan sampah2 hantar di Pejabat Majlis Daerah Kota Marudu/Pitas atau di rumah yb. anita dan yb. datuk dr. maximus

  15. David Meja said...
     

    Iti no ot retan dot kowowoyon do tulun tokou. Saya masih ingat lagi, di sinilah Tun Ghafar Baba mengistiharkan SABAH BARU pada tahun 1994 iaitu di Dewan SMK Tandek. Namun keadaan waktu itu tetap sama sehingga sekarang, 1994-2009.

  16. Rozan Zulkifle said...
     

    Ini la Tandek (Sabah) baru Kita.. yang Sabah utk Orang2 Sabah (Tandek Utk Orang2 Tandek) yg perna melaungkan kata2 ini pun suda Lupa yg dia tahu P168 dia punya..

  17. Furen Laoshi said...
     

    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........???!@#%4*&!!!

  18. Little Mike (LM) said...
     

    itu dewan tempat si pairin berucap lagi dulu... ada si maximus lagi di sana... Arwah makibin pernah bertanyakan soalan dari audiens. Masa itu di di sebelah saya sahaja semasa mendengar Pairin berucap. Terpaksa polis kasi tenang dia dan kasi bawa keluar dewan..

    Dewan ini bersejarah... ntah apa lagi sisa-sisa orang2 politik ni fikir pasal tandek..

  19. Raja Mogudan said...
     

    saya cadangkan nama Tandek di tukar kepada Pekan Tahi Sapi LoL

  20. Rozan Zulkifle said...
     

    Furen long time no see, kau pigi makan angin ka...

  21. Rozan Zulkifle said...
     

    ya tn mike.. seperti yg kita tau arwah pakcik saya tu tegas dgn pendirian nya terutama sekali tentang isu tanah tumpa darah & anak bangsanya..

  22. Emma said...
     

    Aduhai Tandek ku??? wahhh takajut sia, bro ini tidak boleh jadi ni bro..mau sound suda org yg berkenan hehe

  23. Rozan Zulkifle said...
     

    ya Emma.. sebenarnya dari gambar ini di siarkan dan selepas mendapat liputan luas dari rakan2 masih juga macam tu.. malah ada lagi hal2 yg berlaku lebih teruk lepas itu contohnya astaka runtuh...

  24. Emma said...
     

    Biar betul?ba bro apa lagi ramai ba SAM, negara demokrasi lgi...kita ada hak bersuara...copy semua ni gambar om kasi email,sama yang berkenan...title tu gambar SELAMAT MERDEKA!!MDKM MERDEKA! TANDEK DERITA HEHEHE...

  25. zie said...
     

    kepada wakil wakil tertentu kalau buat setakat perjumpaan sana sini lepas tu buat janji yang lebih kurang baik tak payah. kepada pihak berwajib tiadakah peruntukan utk kutip sampah d tandek dan tandas yang sudah menjadi sarang tebuan.

  26. zie said...
     

    kota marudu khususnya tandek x perubahan 10 tahun lepas kedai tandek banyak yang beroperasi sekarang banyak menamatkan operasi, ini bkn kemajuan tapi kemunduran.Ingatkan pemimpin silih berganti wujudlah kilang-kilang sarang tebuan adalah...hampeh..

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent