SANTAI bersama MURALANG JR.

Hidupini Seperti Roda Yang Berputar Dan Dalam Perjalanan Hidupku Kini Aku Belari..!! Andai Kata Satu Hari Nanti Saya Tersungkur Ketika Saya Berlari Di Saat Ini, Saya Pasti Akan Berlari Semula Bila Saya Bangkit Kembali…!!

kinorikatan nu

free counter

email : rozanz76@tm.net.my

SEKADAR BERKONGSI NASIHAT YG SAYA DAPAT dan SAYA TERUS BUAT..


26 Dec 2008
Merry Xmas..!!

Jika kita ada niat yg baik dan murni segerakanlah nanti fikiran kita berubah tidak jadi la pula…

Saya berkenalan dgn seorg yg tinggi budi pekertinya, beliau berkata kepada saya “ kita org sanggup berbelanja ratusan ringgit malah ribuan ringgit untuk seorg kawan apalagi kepada seorang gadis, tetapi kita sukar mengeluarkan wang walau sedikit kepada org2 yang memerlukannya, kita jarang2 mencari di mana ada org2 miskin atau insan istimewa utk kita belanjakan wang kita kepada mereka” (terasa pula saya.. saya org biasa saja tapi betul dia cakap saya macam kena tembak pula .. ) itu la ceritanya.

~saya percaya kepada kata2 beliau kalu kita ada niat yg baik elok kita segerakan keran apa bila kita berkata nantilah ujung2 tak jadi la jawabnya… kita tak semestinya kaya baru menderma, kita tak semestinya menderma wang ringgit… kita fikirlah sendiri apa yg bole kita sumbangkan… teutamanya yg loaded tu ba kau tau la baa apa kau mau buat tu, tak paya la aku cakap…

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent